Sunday, November 22, 2009

could it be better?!

A coffee company in Finland…

6 comments:

LisaBjörke said...

Hello dear friend!!! Thank you for many lovely pics and great words about our fantastic week in Imatra and the cozy "Hotel"!!! I have been waiting for this to come up on your blog (I'm now a almost daily visitor)but when I see everything I understand that it took som organizing...wow!!!! Thank you for writing so beautiful words about me, I had a tear in my eye, for real!!! I agree!!! I felt realy relaxed and comfortble in your company, you are a supergirl!!! Thank you for a superweek!!! See you soon!!! Kramar i massor!!!! Lisa

paula lindblom said...

Hej Lisa!

Tack för inlägg! Alltid lika kul, jag tycker det är aningens glest bland inläggen, men kanske beror det på att jag redan har skrivit besökaren på näsan och inget mer finns att tilläggga?!

Jag kör på svenska emellanåt här i bloggen, men jag är glad att dugjort inlägg på english, nu kändes det precis så "galet" som i Imatra, prata engelska, prata engelska med svenskar etc. Min hjärna är alldeles för slapp för att kunna byta hit och dit.

Ha det så himla gött och jag hoppas HOPPAS att vi hörs och ses snart igen!

Byta prylar med varandra??? Jag är alltis sugen på byten, OM jag nu har något som du vill ha...

Skickade ett mail till Märta, hoppas att hon skickar min privata mailadress till dig, så kan vi conacta mer i lugn och ro, later on.

Keep up the good work and enjoy life!

Sååååååååååå kul att lära känna dig i Imatra!

Kramkram Paula.

LisaBjörke said...

Haha, då tar vi det på svenska och skippar att vara så "international" :)! Nej, det finns ju inte så mkt att tillägga, vi läsare kan bara insupa bilder och massor av text...det är kul!!

Ja,ja,ooooh ja!!! Jag vill byta grejer med dig...du har ju massor med roliga saker...vi gört´!! Vad är du sugen på av mina grejer då?

Jag har inte fått mailadressen av märta, men jag har väl den på ditt kort? Annars har du min mailadress på mitt kort :)!

Det var sjukt kul att lära känna dig,håller verkligen med dig och nu blir du inte av med mig, haha!!

Efter exjobb och din sundsvallsutställning så får vi spåna på nåt färgevent!!! Det vore himla kul!!!

Ha en underbar dag!!!

Kramar

paula lindblom said...

Hej igen Lisa!

Tar emot hotet att jag inte blir av mig dig som en JÄTTE eloge!
Vill inte bli av med dig!

Färgevent är kanske något som kan slå in, om jag inte börjar jobba helt i vitt, vilket skulle kunna vara intressant, det kommer troligast INTE att hända.

Jag skriver till dig på din mail adress later on... Nu är det natten katten på den här sidan av Sverige.
Ska baar rätta till, för helt rätt lär det ju kanske aldrig bli, lite text som jag skrivit här på bloggen... För kass helt enkelt, MEN jag har en vilja att kommunicera så då tänker jag; hellre bättre än bra, typ.

Lycka till med ALLT!

ops, byte... jag är förstjust i broscher...

Hörs!

Kramkram Paula.

LisaBjörke said...

Jag tycker att din engelska är helt fantastisk...man hör dig prata liksom, det är som din pratengengelska men i skrivet form....FANTASTICO!!!

Jag är ju inte heller trogen färgen i alla lägen...kan ramla in nåt vitt svart eller rostigt emellanåt...men färgen ligger mig varmast om hjärtat och vet att den alltid får komma tillbaka. Och skulle vi göra nåt färgevent så är det ju bara te å köra på alla cylindrar. Kanske stänga in oss i en stuga full med färgglad saker och bara skapa!!!! Tjohoooo!!!

Kommer du till Stockholm för Platinautställningen??? JA,JA,JA!!!
Då ses vi i såna fall!! Har du ingenstans att bo finns det plats hos mig bland katthår och färger!

Keep up the good work!!!

Kramar

paula lindblom said...

Schyrre Lisa!

Hade jag vetat att du haft en sovplats lite tidigare så hade jag absolut kommit!
Mina Stockholms kontakter eller rättare sagt sovplatskontakter har flytt stan, så nada places no more.

Tänkte på vår kommande utställning idag, tänkte att jag kunde höra av mig till min galleri "kompis" och kontakt i Krakow och höra om det finns möjlighet för oss att ställa ut 2011. Vad tror du?!

Det är ett av Polens bästa smyckegallerier och det är verkligen välbesökt, har varit där en gång innan och visat on-line projektet med GODA resultat, pressen var där och det var finfint.

Att stänga in sig i en stuga och skapa och sen visa resultaten vore kanske nåt... Låter både intressant och spännande, för vad fan gör man om man får prestations kramp??? Har ännu inte hänt, peppar peppar, men nån gång ska ju vara den första eller?!

OM du går till platina och hänger, kan du ta med kameran och skjuta lite schyssta bilder och sänd dem till mig? Så bloggar jag och uppger naturligtvis källan.

Allt gott så länge!

Ps. I dag fick jag en inbjudan av Love Jönsson att vara en, runt ett bord och diskutera svensk smyckekonst den 8/12 tillsammans med en man ifrån Nya Zealand. Så glad över denna inbjudan! Känns som om det börjar röra på sig och ALLT som jag inte riktigt räknat med är feta bonusar i min lilla värld. Ds.

Kramkram Paula.