Friday, October 23, 2015

vardagskarma...

Jag vill gärna göra ett längre textinlägg till denna bild, för jag tror inte att det enbart genom en bild går att få fram mitt budskap eller i dé bakom bilden, utan en textförklaring.

Idag fick jag lära mig en positiv sak som gagnar alla... Även fast jag tänker "idiot" om någon, så ska jag försöka se de positiva sidor som jag en gång sett i denna/dessa person, då är den positiva bollen i rullning... för vem vill framkalla surbollar?!
Människor som känner sig kränkta, håller på sitt och utvecklas inte alls i takt med en själv in the end.

Jag tycker att det var ett bra råd som jag helt och fullt anammar, bättre att jag är bra och kan plussa på mitt vardagskarma en aning samt se mig i spegeln och tänka; jag gjorde iallafall mitt bästa!

Det är inte helt klart att detta blir lätt i alla situationer i livet, för ibland är ju en idiot väldigt påfrestande och då gäller det att tänka gott, extra hårt.

No comments: