Sunday, January 10, 2016

idag en snögubbe och torsk - today, snowman and cod...


Just nu kan det se ut som om jag är oproduktiv, men så är inte fallet... Jag använder mig av uttrycket; ställtid som Bodil Jönsson en gång myntade, att tänka och göra annat, för att vänta på att saker och ting ska mogna, klarna och till sist kännas relevanta att ta itu med.

Jag gör lite av varje, god mat som en form av kreativt skapande som äts upp i ett nafs, datoriserar, kollar pinterest m.m.

Jag städar, läser böcker conectar med vänner runt om i världen och funderar under tiden på hur jag ska gå till väga för att få mitt år att bli så bra, innehållsrikt och föränderligt som jag bara kan och vill att det ska bli.

Jag står i ett vägskäl och det känns bra, men jag har inte bestämt mig för vilken riktning jag ska ta riktigt än... Ett vägskäl som är av avgörande betydelse för min framtid på vissa plan åtminstone.
...

Right now it may look like I'm unproductive, but that is not the case ... I use the term; downtime as Bodil Jönsson once coined, to think and to do nothing, to wait for things to mature, clear up and finally feel relavant to deal with.

I do a little of everything, good food as a form of creative expression that is eaten up in a flash, computerize, check pinterest etc.

I clean up, read books conecting with friends around the world and thinking while on how I should go about getting my year to be as good, rich and changeable as I possibly can, and want it to be.

I'm standing at a crossroads, and it feels good, but I have not decided which direction I should take just yet ... A crossroads is crucial for my future at some level at least.

No comments: