Wednesday, January 6, 2016

Att ha förmågan...

Det var en gång en kvinna som vaknade på morgonen, såg i spegeln, och märkte att hon  bara hade tre hårstrån på huvudet. “Tja”, sa hon, “Jag tror jag ska fläta mitt hår idag.” Så hon gjorde och hon hade en underbar dag.
Nästa dag vaknade hon, såg sig i spegeln, och såg att hon bara hade två hårstrån på huvudet, “Hmm,” sade hon, “jag tror att jag ska dela mitt hår i mittbena i dag.” Så gjorde hon gjorde och hade en härlig dag.
Nästa dag vaknade hon, såg sig i spegeln, och märkte att hon hade bara ett hårstrå på huvudet. “Jo,” sade hon, “idag ska jag ha hästsvans.” Så gjorde hon och hade en riktigt rolig dag.
Nästa dag vaknade hon, såg sig i spegeln, och märkte att det fanns inte en enda hårstrå på huvudet. “Ja,” utropade hon, “jag behöver inte fixa mitt hår idag!”


No comments: