Thursday, May 26, 2016

socialt medium; flaskpost...

"Sociala medier, samlingsnamn på kommunikationskanaler som tillåter användare att kommunicera direkt med varandra genom exempelvis text, bild eller ljud.Sociala medier kan skiljas från massmedier genom att de bygger på ett innehåll som produceras av dem som använder dem."

Bloggen/bilderna, då i första hand på mina "ångestgubbar" alternativt situationsgubbar, för att använda ett mindre jobbigt ord... är som flaskpost... Jag slänger ut, delar med mig, men har ingen aning om var de hamnar, om någon ens tittar på de bilder jag lägger upp. Men min intuition är att någon ska hitta till dom, inspireras, känna igen och kanske i viss mån bli hjälpt av att andra , dvs. jag har det på liknande sätt. Att vi inte är ensamma om att må dåligt emellanåt av en eller annan anledning... anledningen kan variera, men att må dåligt, kännas sig kass, ha en bubblande pressande ångest, hör till livet emellanåt och det är faktiskt mänskligt, allmänmänskligt.

Vissa bilder är reflektioner från min närhet, andra är tagna från andars liv, men de flesta är tagna precis där jag sitter och står... 

No comments: