Monday, May 7, 2012

Ulla Holm at Sintra...


sintra
presenterar


ULLA HOLM
smycken
12 maj - 5 juni 2012
Nästan alltid har det jag vill förmedla i mina smycken sitt ursprung i naturen. Det kan vara blommor eller blad.
Samtidigt funderar jag mycket över vilka detaljer som är det viktigaste, vad skall jag förstärka eller vad kan man skala bort för att få det rätta uttrycket i smycket.
Jag är förtjust i de möjligheter som mitt hantverk ger till tredimensionella lösningar. Där drar jag nytta av min mångåriga erfarenhet för att nå fram till min idé.
Denna utställning har jag valt att kalla BLAD eftersom det, mer eller mindre, är inspira­tionskällan till allt jag skapar.
Ulla Holm, april 2012
Ulla Holm är utbildad på Slöjdföreningens skola (nuvarande HDK), avdelning Metall. Se­dan dess har Ulla varit verksam i Göteborg och har prytt många med sina vackra och tidlösa smycken. Ett väl fungerande samspel mellan form och funktion är utmärkande för Ullas arbeten.

SINTRA KONSTHANTVERK GALLERI O. BUTIK
Landsvägsgatan 5, Haga, 413 05 Göteborg
031 - 775 01 20 info@sintra.se www.sintra.se
öppet mån - fre 11 - 18 lör 11 – 16


The last jewellery artist this spring, it has been interesting to be a part and see other jewellery artist showing their jewellery at gallery Sintra.



No comments: