Tuesday, February 21, 2012

Isn’t typical?! When I got the light on me, it went wrong and it’s more or less same that have no light on at me…

Today I look in the Sunday news paper and found my exhibition in a little notice, NICE!
Then I look again and my name was misspelled… hm?!
Isn’t the problem that I as an artist also use my name as some kind of trademark?!
The only way for me as an artist is to be connect by piece and name, otherwise I think it’s not meaningful with press at all.
If the gallery send a press release to news papers and the news paper aren’t able to read and spell my name right, is it good for me or is it just whatsoever?!

I have sent an e-mail to Göteborgs Postens culture department and I hope they will do some kind of correction, the best had been that they visit the exhibition and see for themselves what kind of jewellery art I’m doing, get happy and inspirited and in the end remember my name for the good cause.


2 comments:

U T said...

This is bad. Och så typiskt! Jag har också varit med om liknande saker och det är så tröttande. Hoppas de korrigerar det för det är ju som du säger: namnet är det varumärke man äger!

Hoppas också och i alla fall att fler hittar till din fina utställning.

Kram/K

paula lindblom said...

Karin Karin!
Vi sliter som konstnärer och ändå likt förbannad så är det inte bara att det förväntas av oss att vi ska jobba som volontärer, vi ska jobba under annat namn oxå eller som på nästa blog post, på annat galleri... Ingen måtta på saker och ting, även om det är små proportioner i förhållande till annat i livet, men, men... inte nog med att man lägger ner sin själ och bjuder på en utlandsresa á la soloutställning (det kostar ju typ som en vecka i Grekland på halvbraigt hotell, att ställa ut), just nu har jag valt att se alla strålande besökare som just solstrålar som värmer mig och bekräftar att det jag gör berör och spelar roll… så en ”utlandsresa” som hamnade på/i resorten Haga…
Jag blir ju ända lite positiv till att tidningen tänker KONST om min konst och inte i första hand konsthantverk, för jag inbillar mig att jag ligger närmare konst än konsthantverk, men det är absolut ingen big deal, allt är bra på sitt sätt.
Harehare!
Kramkram Paula.