Saturday, February 11, 2012

Eva Lindblad...

I have my ways to Konstepidemin last weekend and I run into Eva Lindblads exhibition, it was a great and pleasure surprise, I like it a lot and would recommend it, if it has been going, but I have the opportunity to see it one of the last days.

Galleri Konstepidemin first exhibitions opened on Sat 14th January with Eva Lindblad
http://konstepidemin.blogspot.com/

14 jan–5 feb
Galleri Konstepidemin

Eva Lindblad - I ateljén viskar väggarna”En utställning med teckning och installation kring de bilder och tankar som kommer till mig i ateljén. Ateljén är det egna rummet både fysiskt och psykiskt. Där får tankar bilder och drömmar plats. Där råder en annan tid med utrymme för eftertanke, försök och till och med misslyckande. I ateljén sker det som annars inte hinns med. I ett liv med krav på effektivitet och framgång glöms ofta viktiga bitar bort. I ateljén hinner jag fråga mig vem jag är, där hinner jag möta mig själv.” Eva Lindblad

No comments: