Saturday, January 24, 2009

Åsa Halldin… is in Bombay...

Åsa Halldin… is in Bombay, India since some months ago, she is renting a studio and working there with paintings and also jewelleries I hope…
(Forget to ask if she still working with jewelleries)… Its 32 degrees and I’m not jealous at all!

Today I got this photos of her paintings that she will show at a luxurious restaurant in Bombay,
I wish her good luck and I think it’s good that we can see what’s going on in other parts of the world. Vive la internet!

Thank you Åsa and good luck with your exhibition!


”Här i bombay är det 32 grader konstant och jag har precis kommit ur en matförgiftning...
Så just nu skulle jag kunna betala hur mycket som helst för Koldolmar koktpotatis och lingon.

Jag Befinner mig i storstadsdjungeln Bombay sedan några månader tillbaka, hyr en liten studio med utsikt över arabiska havet. Lyxigt värre och jag kan inte önska mig mer av livet. Men bara ett stenkast härifrån breder slummen ut sig.
Detta är kontrasternas land och för det mesta går folk med ett stort leende på läpparna.

Utställningen jag ska ha är på en " Fin " resturang i detta området där jag bor. Out of the Blue.
Det är min första tavelutställning och den består av fyra Akrylic canvas målningar och 35 illustrationer i ink på papper.
Det har varit väldigt bra respons och folk är väldigt nyfikna... det är ju inte direkt den konsten man ser här, så lite exotisk är man nog”.

Tusen stjärnor till dig Paula Kram Åsa.






No comments: