Tuesday, November 15, 2011

Charlotta Eidenskog...

Välkommen på Charlotta Eidenskogs utställning

Från en högre höjd

Two Little Birds, Göteborg.

Vernissage 19/11 kl 13-17.
Utställningen pågår tom 14/12

Öppettider: Mån-Tor 11-19, Fre-Sön 11-17
www.twolittlebirds.se

”Jag befinner mig på en högre höjd och blickar ner över staden, människorna och livet. Belyser och zoomar in och saker blir helt plötsligt tydligare för mig. Jag ser skeden och situationer som uppstår i livet. Relationer och sammankopplingar människor emellan. Mönster och rytmer i vardagen, både på gott och ont. En strävan att hitta en balans i det lilla men också i det stora.
Från en högre höjd är reflektioner och betraktelser om att befinna sig mitt i livet.”

Charlotta Eidenskog tog sin masterexamen från Högskolan för Design och Konsthantverk 2008 och är verksam i Göteborg. Leran är hennes huvudmaterial och hon arbetar med den rinnande till hård för att utnyttja dess olika egenskaper och uttryck. Hon använder sig av olika ytbehandlingar såsom glasyr, lack, sprayfärg, målarfärg och pigment.

I utställningen Från en högre höjd har hon plockat in en växtlighet i sina arbeten genom att doppa riktiga växter i lera. Lager på lager av lera reducerar växtens egentliga form och något nytt uppstår. De nya formerna har Charlotta sedan använt sig av på olika sätt.


Charlotta Eidenskog
Keramik- och formkonstnär
www.charlottaeidenskog.com


I think this look fresh and interesting, I hope that I have the time to visit the opening at Saturday, but otherwise it will be some other day. I wish you good luck Charlotta!
I’m curios about the rest!

No comments: